Ga naar de inhoud

JOOPs Winter Uitverkoop – De hele maand december hoge korting

Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
  2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;
  12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Joop van Voorthuizen Fietsen

Hoofdvestiging:
Barneveldsestraat 13
3927 CA Renswoude

Servicepunt:
Beukenlaan 34a
3925 JL Scherpenzeel

Telefoonnummer: 0318-571761 (Di. – Vr. 8.00 – 17.30 uur en Za. 8.30 – 17.00 uur)
E-mailadres: info@joopfietsen.nl
KVK-Nummer: 86877623
BTW-Nummer: NL800307501B01

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Indien de overeenkomst op afstand wordt gesloten, kan de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
  1. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
  2. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  3. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij producten:

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De zichttermijn is niet van toepassing op geleverde maatwerkproducten. Na de zichttermijn van 14 dagen is retourneren niet meer mogelijk.

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
  2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
  3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
  5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Indien de complete bestelling wordt teruggezonden, ontvangt de consument het complete aankoopbedrag terug inclusief de verzendkosten van de bestelling.
  6. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
  2. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  3. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

  1. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  2. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  3. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  4. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft.
  5. die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
  6. die verzegeld zijn en om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  7. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  8. die door de ondernemer op naam van de consument zijn gesteld in het register van het RDW;

Artikel 11 – De prijs

  1. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van typefouten.
  2. Alle prijzen zijn inclusief BTW en exclusief de verzendkosten. Tenzij nadrukkelijk wordt vermeld dat het bedrag exclusief BTW is.
  3. Aanbiedingen geschieden onder voorbehoud van de beschikbaarheid van de producten.
  4. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW tarieven.
  5. De ondernemer kan producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  6. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
  7. Hoewel ondernemer de nodige zorgvuldigheid zal betrachten bij het formuleren van zijn aanbiedingen, kan de afnemer hieraan nimmer enig gerechtvaardigd vertrouwen met betrekking tot de juistheid van hierin opgenomen gegevens ontlenen, tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk is overeengekomen. Alle afbeeldingen, tekeningen, gegevens betreffende gewichten, afmetingen, kleuren, et cetera gelden slechts bij benadering. Afwijkingen van de werkelijkheid kunnen geen aanleiding tot schadevergoeding en/of ontbinding zijn.

Artikel 12 – Conformiteit en Garantie

  1. De consument is verplicht direct na levering, de geleverde goederen grondig te inspecteren op gebreken en bij aanwezigheid daarvan, ondernemer per ommegaande hiervan schriftelijk of per email op de hoogte te stellen. Indien de afnemer niet binnen 1 werkdag na de dag van levering ondernemer wijst op gebreken, die bij grondig onderzoek konden worden opgemerkt, wordt de afnemer geacht met de staat waarin de goederen zijn geleverd, in te stemmen en vervalt ieder recht op reclamatie. Ondernemer dient in staat te worden gesteld ingediende reclamaties te controleren.
  2. Ondernemer verleent garantie volgens voorwaarden en richtlijnen fabrikant.

Artikel 13 – Uitsluitingen Garantie

  1. Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals banden, kettingen, kettingbladen, freewheelen, cassettes, bodies, kabels en remblokken wordt geen garantie gegeven, tenzij sprake is van constructie- en/of materiaalfouten.

In de navolgende gevallen vervalt de garantie:

  1. Onjuist en/of onzorgvuldig gebruik van het product en gebruik dat niet overeenkomstig de bestemming is;
  2. Het product is niet conform de door fabrikant voorgeschreven instructies onderhouden;
  3. Technische reparaties zijn niet op vakkundige wijze verricht;
  4. Naderhand gemonteerde onderdelen komen niet overeen met de technische specificatie van het betreffende product of zijn onjuist gemonteerd;

Specifieke productvoorwaarden en uitsluitingen:

  1. Wielsets: uitgesloten van garantie zijn wiellagers en overige loopdelen. Ook spaakbreuk is uitgesloten van garantie, tenzij veroorzaakt door constructie- en/of materiaalfouten. Om spaakbreuken te voorkomen dient een nieuwe wielset na 500km te worden nagespannen, hiervoor kunt u terecht in een van onze vestigingen. Dit naspannen zit niet in de prijs van een wielset inbegrepen;
  2. Verende voorvorken: Om goede prestaties, veiligheid en een lange levensduur van uw voorvork te verzekeren is er regelmatig onderhoud nodig, kijk voor het onderhoudsschema van uw voorvork in de gebruikershandleiding, deze is ook te downloaden op de website van de betreffende fabrikant. Garantie is niet van toepassing op normale slijtage. Onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage, ondervinden schade als gevolg van normaal gebruik en of het achterwege blijven van onderhoud volgens fabrikant;
  3. Fietscomputers: De garantie op batterijen is beperkt tot 6 maanden. In enkele gevallen is de sensorbatterij niet vervangbaar, de aanschaf van een nieuwe sensor is dan noodzakelijk.

Artikel 14 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
  5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 15 – Betaling

  1. Betaling vindt plaats door middel van voortuitbetaling via de bank, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen.
  2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  3. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.
  4. VVV-Cadeaukaart – Per 1 juli 2020 is de Europese anti-witwasrichtlijn AMLD5 in de Nederlandse wetgeving geïmplementeerd in de Wwft (Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (Wwft). De invoering hiervan heeft impact op het accepteren van een aantal cadeaukaarten, waaronder de VVV Cadeaukaart, omdat deze gezien worden als ‘elektronisch geld’ (EGI) en vallen onder de werking van deze wet. Met ingang van 1 juli 2020 mag het deel van de transactie van de VVV Cadeaukaart niet meer zijn dan €50. Uiteraard kan u het resterende deel van de transactie betalen met iDeal.

Artikel 16 – Klachtenregeling

  1. Zonder een origineel aankoopbewijs van Joop van Voorthuizen Fietsen is het niet mogelijk om klacht in te dienen.
  2. Klachten dienen elektronisch te worden ingediend met bijbehorende foto’s via info@joopfietsen.nl
  3.  Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
  4. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  5. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 17 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Wat maakt Joop uniek?

Al sinds 1926 zijn we dé specialist in tweewielers. Lokaal (in Renswoude, Scherpenzeel en omstreken), maar ook ver daarbuiten! We worden er blij van om klanten te helpen en zetten graag nét dat stapje extra om te bereiken wat er nodig is. Daarbij ben je altijd verzekerd van deze punten:

Persoonlijk advies

Een nieuwe fiets is een aankoop waar u jarenlang plezier van wilt hebben. Daarom wilt u er zeker van zijn dat je de juiste fiets uitkiest! Onze verkoopspecialisten nemen uitgebreid de tijd voor uw vraag én geven u advies over het juiste model.

100% mobiliteitsservice

Fiets gebracht voor onderhoud, maar hoe komt u nu weer thuis? Dat regelen wij gewoon voor u! Van haal- en brengservice tot leenfiets: er is altijd een oplossing mogelijk. Wij regelen het onderhoud en de reparaties van uw fiets, zonder dat u er last van hebt.

Vakkundig team

Zeker weten dat het goed zit, dat doet u bij Joop Fietsen! Ons team bestaat uit vakkundige adviseurs en monteurs. Met 10 gecertificeerde ‘Expert’ werkplekken (Bosch, Shimano en SRAM) in de werkplaats, hebben we voor elke fiets de juiste tools in huis!

Altijd een vrijblijvende proefrit

Zeker weten dat iets goed is? Niet zonder de fiets eerst uitgebreid te testen. Daarom is het bij elke soort én elke merk fiets mogelijk om een proefrit te maken.

Specifiek geselecteerd assortiment

Kwaliteit speelt een belangrijke rol bij Joop Fietsen. Niet alleen in de service die we bieden, maar ook in de verschillende merken en typen fietsen die we verkopen. Elke fiets en alle onderdelen uit ons assortiment zijn daarom op zorgvuldige wijze geselecteerd en toegevoegd aan het assortiment.

Professionele fietsmeting

De juiste maat en houding maken het verschil voor optimaal fietsplezier! Bij aankoop van elke fiets krijgt u daarom gratis een professionele fietsmeting: een bodyscan (stads- en elektrische fietsen) of een statische bike fitting (race-, gravel- of mountainbikes). De juiste afstelling voor meer comfort en betere prestaties.

Gratis service- en onderhoudsbeurt

Bij de aflevering van uw nieuwe fiets ontvangt u altijd een gratis service- en onderhoudspakket. De fiets wordt volledig gecontroleerd, zorgvuldig gesmeerd en (inclusief accessoires) afleverklaar gemaakt. De eerste onderhoudsbeurt is gratis, de volgende twee beurten profiteert u van mooie kortingen.

Extra garantie op eBikes met Bosch en Shimano motor

Naast de reguliere garantietermijn, ontvangt u bij aankoop van een eBike met Bosch of Shimano middenmotor altijd extra of verlengde garantie. Zekerheid & service waar u blij van wordt!

Onderhoud voor een vast bedrag per maand

Zeker van goede service en niet onverwacht voor hoge kosten komen te staan? Met een all-in onderhoudscontract betaalt u een vast bedrag per maand, voor het juiste onderhoud & de beste service. Vraag hiervoor vrijblijvend naar de mogelijkheden!

De beste deal bij fietsverzekeringen

Welke fietsverzekering de beste optie is?Dat is volledig afhankelijk van uw situatie en gebruiksdoel. Daarom vergelijken we de verzekering altijd bij meerdere verzekeringsmaatschappijen zoals ENRA, Kingpolis of ANWB. Daardoor verzekert u uw fiets altijd tegen de beste voorwaarden met de scherpste premie!

Joop's pechhulp

Pech onderweg? Joop helpt u op weg! Dankzij onze ‘klaar-terwijl-u-wacht’ service fietst u snel weer verder. Lukt het niet om naar ons toe te komen? Dan komt onze servicebus naar u toe. We zorgen voor vervangend vervoer, zodat u altijd mobiel blijft.

Inruil is altijd mogelijk

Uw gebruikte fiets inruilen voor een splinternieuw exemplaar? Dat is altijd mogelijk bij Joop Fietsen! We bieden altijd mogelijkheden tot inruil aan, zowel bij oudere als nieuwere fietsen.

Experts in fietslease

Op zoek naar een zakelijk leaseplan voor fietsen? Onze collega’s geven advies op maat. We werken met diverse leasemaatschappijen: Joop’s Fietsplan, Lease-a-Bike, Fiscfree, Hellorider en Frieslandlease, en kijken verder dan ons standaardaanbod. Zo profiteert iedereen van de beste deal.

Ophaal- en bezorgservice

Onderhoud voor de fiets ingepland, maar geen tijd om deze zelf te brengen?Maak gebruik van onze ophaal- en bezorgservice. Binnen enkele dagen staat uw fiets weer voor u klaar. Voor een klein bedrag profiteert u van gemak en zekerheid, zonder dat u er veel omkijken naar heeft!

Professionele werkplaats

Onderhoud en reparaties uitvoeren? Dat gebeurt in onze ruime, professioneel ingerichte werkplaats met 10 eigen werkplekken. Elke monteur is vakkundig opgeleid én beschikt over alle specifieke gereedschappen. Zo weet u zeker dat uw fiets altijd in deskundige handen is.

Wielen spaken

Een slag in het wiel, een gebroken spaak óf een upgrade van uw wielenset? Op onze speciaal ingerichte werkplek kunnen verschillende werkzaamheden omtrent de wielen van de fiets plaatsvinden. Van het vervangen van een spaak tot het opbouwen van wielen op maat. Zo is de fiets weer perfect geschikt om met de allerbeste (sport)prestaties de weg op te gaan!

Verende voorvorken en achterdempers

Onderhoud of revisie aan verende voorvorken of achterdempers van topmerken Fox óf RockShox uit laten voeren? Onze gespecialiseerde sportmonteurs zorgen voor optimale demping, precisie-afstelling en maximale prestaties, zodat uw fiets weer overal tegenop kan.

Ebike accu teststation

Bij het eBike-accu teststation wordt uw accu uitvoerig getest op originele fabrikantenapparatuur. Hierbij controleren we spanning, capaciteit en prestaties van de accu, waarna u een duidelijk overzicht ontvangt. Zo bent u direct op de hoogte van de huidige staat van de accu.

Lashok

Bijzondere aanpassingen of reparaties laten verrichten? In het lashok kunnen we lassen, boren, slijpen, bankwerken, persen, spuiten en ultrasoon reinigen in een veilige en efficiënte werkruimte. Hier realiseren we de juiste maatwerkoplossingen op uw fiets of onderdelen.

Bikewash

In onze werkplaats vindt u een speciale wascabine. Hier kunnen we uw fiets met lagedrukwater wassen en drogen. Vuil, bagger, chemicaliën en zouten worden hierdoor goed verwijderd. Daarnaast is een nabehandeling met bikewax mogelijk. Zo glimt de fiets weer als nieuw én is de lak optimaal beschermt!

Dé merkenspecialist voor sportfietsen

Als specialist in fietsen vinden we het belangrijk om zeer goed op de hoogte te zijn van allerlei verschillende aandrijf- schakel- en accusystemen. Daarom is Joop fietsen een gecertificeerd servicecenter van de beste merken: Bosch, Shimano, SRAM, Rohloff, Pinion, Magura en Enviolo.

Altijd vervangend vervoer beschikbaar

Onderhoud of reparatie ingepland? Vervangend vervoer wordt altijd geregeld. Pak gerust één van onze leenfietsen mee, dan zorgen we ervoor dat jouw eigen fiets aan het eind van de dag weer klaarstaat. Bij onderhoud of pech onderweg, houdt Joop u op de weg!

Quick service mogelijk

Snel een kleine reparatie uit laten voeren? In veel gevallen is quick service mogelijk: breng uw fiets naar de werkplaats, pak een bak koffie (ook stroom en wifi beschikbaar!) en wacht tot uw fiets klaar is. Zodra de reparatie uitgevoerd is, fietst u direct de deur uit!

Hulp bij schade

Ongeluk(je) gehad? Dat is nooit fijn. Het laatste waar u dán op zit te wachten, is rompslomp met de verzekeraar. Joop staat klaar als tussenpersoon en zorgt ervoor dat de afwikkeling van schade zo soepel mogelijk verloopt. Ook vervangend vervoer wordt geregeld. Zo helpen we u graag weer verder!

2200 m2 fietsplezier

Met een showroom van 2200 m2 hebben we genoeg ruimte om een breed assortiment met zorgvuldig geselecteerde fietsen te laten zien. Op zoek naar een nieuwe fiets? Onze adviseurs nemen ruim de tijd (gemiddeld 2 uur!) om samen met u op zoek te gaan naar de juiste fiets.